Why Sly why?

To, że druga część Planu ucieczki jest paździerzem i jednym z najgorszych filmów w jakich pojawił się Sylvester Stallone chyba nie podlega dyskusji. Potwierdzają to najwięksi fani aktora, przeciętni widzowie, szanowna krytyka filmowa jak i sam piszący te słowa w tym wypadku jesteśmy zgodni niczym kochająca się rodzina. Powstał niepotrzebny badziew o którym należałoby jak najszybciej zapomnieć. Niestety, nie będzie to takie proste bowiem wkrótce, prawdopodobnie jeszcze w tym roku, premierę mieć będzie trzeci film cyklu, nie zapowiadający wyraźnego skoku jakości.
Escape Plan 2: Hades w Stanach Zjednoczonych zadebiutował od razu na rynku DVD/Blu-Ray/VOD, ale są rejony gdzie (nie)szczęśliwcom dane było obejrzeć produkcję spod ręki Stevena C. Millera na dużym ekranie. Na ogromnym rynku filmowym jakim są Chiny film zarobił dotychczas 13 i pół miliona dolarów. Natomiast dodając do tego takie potęgi box-office’owe jak Liban, Litwa, Czechy, Grecja, Egipt, Turcja oraz Rosję, Hong Kong czy nawet Wielką Brytanię (w tej ostatniej odbyło się w pierwszy weekend łącznie 30 seansów – tak, trzydzieści) na swoim koncie sequel ten ma około 17 milionów dolarów. Nie znam budżetu filmu, ale wydaje się, że są to widełki rzędu 15-20 milionów dolarów. Gdyby tak było, to spokojnie wraz z niepublikowanymi jeszcze wynikami ze sprzedaży na nośnikach i VOD oraz później do telewizji film spokojnie na siebie zarobił (Chiny jednak robią robotę). Zdaje się, że z finansowego punktu widzenia produkcja ma rację bytu, ale kurcze, dlaczego to jest taki – przepraszam za kolokwializm – filmowy rzyg? Why Sly, why?

PS. Skoro przy Chinach i tamtejszym box-office’ie jesteśmy. Dwa tygodnie temu zadebiutował tam jeszcze jeden film ze Sly’em (a raczej jego głosem w roli Bullet-Mana), który nie może znaleźć (film, nie Sly) sobie dystrybutora na pozostałych rynkach. Animacja Animal Crackers zanotowała na swoim po dwutygodniowej bytności na chińskich dużych ekranach 6,800,000 dolarów.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*